Pizza Hut ontdekt goudmijn via Xbox app

Pizza Hut ontdekt goudmijn via Xbox app

By

19/01/2014

Pizza-Blog

Sommige ideeën zijn zo geniaal dat je je afvraagt waarom niemand het eerder bedacht heeft. Dat het bijna zo simpel kan zijn als 1 +1 = 2 bewees de Amerikaanse keten Pizza Hut onlangs met een speciaal ontwikkelde Xbox app. Want welke doelgroep houdt er nu meer van pizza dan gamers? Het is misschien een wat stereotype beeld, maar blijkbaar wel één die klopt. De app werd in april 2013 gelanceerd en nog geen vier maanden later had Pizza Hut hierdoor al een miljoen dollar extra omgezet.

Het is vanuit marketingoogpunt logisch om je klanten juist te zoeken via de kanalen waarbinnen zij actief zijn, maar Pizza Hut gaf eerlijk toe zelf ook verrast te zijn door dit grote succes. Opvallend was vooral het grote aantal mensen dat uit nieuwsgierigheid de app downloadde en uitgebreid experimenteerde met de verschillende mogelijkheden.

Geef de klant wat hij wil

De app van Pizza Hut houdt goed rekening met de moderne klant, die ondertussen gewend is geraakt aan een grote mate van personalisering. Dat begint al met de bediening van de app, wat mogelijk is met zowel de ouderwetse controller maar ook met lichaamsbewegingen via Xbox Kinect. Uiteraard kun je ook zelf helemaal je eigen pizza samenstellen, waarbij je zelfs kunt beslissen over het soort deeg dat wordt gebruikt, de saus en natuurlijk de toppings van je pizza. Wat dat betreft doet de app zelfs wel een beetje denken aan de oude en destijds populaire videogame Pizza Tycoon.

Helaas is Pizza Hut in Nederland nog niet zo’n grote keten als in Amerika en is de app dan ook nog niet beschikbaar. Met slechts twee filialen zou het natuurlijk ook een beetje lastig worden om aan al die vraag te voldoen. Laten we daarom maar hopen dat de concurrentie snel wakker wordt en ook onze Nederlandse gamers zo op hun wenken gaat bedienen!

 
 

Reacties zijn gesloten.